سنجش تکمیلی امیرکبیر
Menu
از سال 1392 سنجش تکمیلی امیرکبیر تمام خدمات آموزشی خود را با برند سنجـش امیـرکبیـر ارائه مینماید.
منابع آزمون کارشناسی ارشد 96-97 | منابع آزمون دکتری 96-97 | سنجش امیرکبیر
کانال تلگرام سنجش امیرکبیر و تخفیف های شگفت انگیز ساعتی و روانه
خوش آمديد, مهمان
نام کاربری: پسورد:
کارشناسی ارشد مجموعه علوم اقتصادی دانشگاه سراسری و آزاد

موضوع: پروپوزال نویسی

پروپوزال نویسی 8 سال 2 ماه قبل #63

  • مدیریت سایت 3
  • آفلاین
  • امتياز: 1
جناب آقای سامان بهتره برای تمامی کارهاتون برنامه ریزی کنید تا باهم تداخل نداشته باشند. این متن صرفا جهت راهنمایی شما آورده شده:
برای اینکه خیلی از شما دوستان عزیز در درک و نوشتن پروپوزال و آماده سازی اون مشکل دارید سعی کردیم چند نکته رو برای شما مطرح کنیم.
حتما برای شما هم پیش اومده که برای نوشتن پروپوزال، سختی‌های زیادی رو تحمل کنید. حتی ممکنه از اینکه اساتید شما برای نوشتن پروپوزال این همه سخت گیری میکنند ناراحت هم بشوید.
ممکنه فکر کنید که پروپوزال که بخش کوچکی از پایان نامه است و زحمت اصلی رو در جریان پایان نامه متحمل خواهید شد، پس چرا باید تمرکز زیادی در نوشتن پروپوزال داشته باشید؟
توجه داشته باشید که پروپوزال به معنی طرح اولیه تحقیق است و دانشجو در طی روند آماده سازی پروپوزال است که متوجه مهمترین مسائل پایان نامه اش می شود. در واقع پایان نامه ای قوی است و به نتیجه می رسد که به اندازه کافی روی طرح اولیه تحقیق آن یعنی همان پروپوزال وقت گذاشته شود و تمامی مراحل آن با دقت کافی بررسی شود:
بیان مسئله روشن باشد، ضرورت وطرح پرسش کاملا مشخص گردد و روش ومنابع لازم بیان شود، مدل مفهومی گویا بوده و با عنوان تحقیق و سوالات آن همخوانی داشته باشد و... . در واقع در اینصورت است که نقشه راه برای طی کردن مسیر آماده سازی پایان نامه روشن و واضح و پیمودن آن آسان می گردد.
پروپوزال ماکت کوچکی از پایان نامه شماست که در صورت تکمیل دقیق آن نیمی از راه پیموده شده است.
اگر پروپوزال درست انجام شود، می شود اطمینان داشت که پایان نامه هم به خوبی انجام خواهد شد، و برعکس، اگر در انجام پروپوزال خطایی اتفاق بیفتد، قطعا یک جای کار پایان نامه هم مشکل خواهد داشت.
اما برای آماده کردن یک پروپوزال خوب و کاربردی و قابل قبول چه راهی را باید پیمود؟ چه مراحل یا به عبارت بهتر چه «خوان» هایی را باید پشت سر گذاشت؟
دانشجویانی که تصمیم دارند پروپوزال شان را آغاز کنند توجه داشته باشند که برای موفقیت، لازم است از هفت خوان اصلی گذر کنند. این هفت خوان را با هم مرور می کنیم:
هفت خوانی که در پروپوزال از آنها می گذریم:
* خوان اول: موضوع تحقیق،
* خوان دوم: اهمیت و ضرورت تحقیق،
* خوان سوم: ادبیات و پیشینه تحقیق،
* خوان چهارم: اهداف و فرضیه های تحقیق،
* خوان پنجم: روش ها و ابزار پژوهشی تحقیق،
* خوان ششم: مدل نظری تحقیق،
* خوان هفتم: منابع تحقیق

پس از این به بعد به جای اینکه از دست استاد ناراحت بشید بهتره با دقت بیشتری وقت روی انجام مراحل مختلف آماده سازی پروپوزال صرف کنید.


با آرزوی موفقیت
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پروپوزال نویسی 8 سال 2 ماه قبل #62

  • سامان
  • آفلاین
  • امتياز: 0
من دکتری شرکت کردم اما هنوز تو نوشتن پروپوزال ضعف دارم بس که اساتید سختگیری می کنند میشه بگید که مراحل مختلف پروپوزال نویسی چی هست که من زودتر پایان نامه رو بنویسم وگرنه نمیتونم برای انتخاب رشته اقدام کنم
خواهش میکنم کمکم کنید
آخرين ويرايش: 8 سال 2 ماه قبل توسط مدیریت سایت 3.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: مدیریت سایت 3, مشاور دپارتمان انسانی
زمان ایجاد صفحه: 1.272 ثانیه
قدرت گرفته از كيوننا
logo-samandehi
cool hit counter
تمامی كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران میباشد.